にほかならない - Grammar Discussion

nothing but
none other than
simply

Structure

• Noun + にほかならない / にほかならぬ

[AはBにほかならない, A is nothing but B. Used to emphasize a statement: reason, cause, fact, metaphors, etc.]
[にほかならぬ can be used in very formal writing]

View on Bunpro

In the following sentence:

この会社がここまで成長したのは、彼との出会いがあったからにほかならない

“にほかならない” is used after the particle から, but in the structure section it reads:

Noun + にほかならない (1)

There’s no mention of this grammar point being able to connect to the から particle / a reason.
I think it might be good to include this in the structure section.